Frgál

11:11:00




Spousta z vás si určitě myslela, že jsem můj blog nadobro pohřbila. Dlouho jsem uvažovala o tom, zda mám v blogování pokračovat nebo ne...přeci jenom jsem si udělala takovou "menší" roční pauzu. Převážně za to (jak jinak) může mé studium, jelikož jsem se celý rok šprtala na státnice. Zároveň jsem i tak trochu ztrácela chuť psát, protože mi přišlo, že jsem zavalená konkurencí, s kterou nedokážu držet krok...přeci jen jsem neměla čas zveřejňovat nový post každý týden jako ostatní. Teď mám konečně po státnicích a rozhodla jsem se do psaní znovu pořádně opřít. Abych se mohla od ostatních blogů odlišit, rozhodla jsem se točit více videí...snad se vám to bude líbit.

Dlouho jsem uvažovala, jaký recept bych měla napsat, ke kterému by se i dobře natáčelo video. Rozhodla jsem se pro frgály - mé nejoblíbenější koláče. Jedná se totiž o mojí "srdcovku"...pokaždé, když mou kuchyní voní čerstvě upečené frgály, vzpomenu si na mé dětství. Jako malá jsem s našima jezdila do Beskyd na lyže. Po prolyžovaném dni jsme chodili do jedné malé hospůdky, kde dělali ty nejlepší frgály se šlehačkou na světě. Byly krásně tenoučké a obrovské jako kolo od trakaře. Musela jsem je však péct nejméně 4krát, než jsem recept dovedla téměř k dokonalosti. Nejedná se o nic jednoduchého, ale pokud se budete držet receptu, tak se vám to určitě také povede. 

Tak do toho!





Ingredience:

Těsto

250 ml                  vlažného mléka
35 g                      čerstvého droždí
500 g                    polohrubé mouky
125 g                    rozpuštěného másla
3                          žloutky
100 g                    moučkového cukru
špetka                  soli


Maková náplň

100 g                   mletého maku
100 ml                 mléka
50 g                     krupicového cukru
                           lesní plody

Tvarohová náplň

500 g                   měkkého tvarohu
2                         vajíčka
                           cukr krupice

Drobenka

50 g                    cukru krupice
50 g                    hladké mouky
25 g                    studeného másla



Postup:

Těsto

Z droždí pokojové teploty, lžičky cukru a poloviny mléka připravíme kvásek, který necháme 15 minut na teplém místě vzejít.
Mouku, zbylý cukr, sůl, žloutky, zbylé mléko a kvásek zlehka propracujeme. Pak přidáme máslo a vypracujeme vláčné těsto, které necháme hodinku kynout. Nebojte se tekutého másla, ze začátku se vám bude zdát, že ho v životě nedokážete do těsta zapracovat, musíte být kapku trpěliví, ono to bude chvilku trvat.

Náplňe

Mezitím, co vám těsto bude kynout, tak si můžete připravit náplňe. Na makovou nápň stačí společně svařit všechny přísady dokud se směs nezačně vařit a nezhoustne do hustoty pudingu.
Tvarohovou nápň vytvoříte naprosto jednoduše smícháním tvarohu, vajíček a cukru dle chuti.

Drobenka

Na drobenku rukou smíchejte cukr, mouku i máslo, dokud se vám nebudou tvořit malé drobečky.

Pečení koláčů

Troubu si předehřejte na 180 stupňů. Vykunuté těsto rozdělte na tři bochánky. Jednotlivě je vyválejte na kruhy silné 3 mm a přendejte je na plechy vyložené pečícím papírem. Část koláčů můžete naplnit makovou náplní a část tou tvarohovou společně s lesním ovocem. Naplňené koláče následně posypte drobenkou a šup s nimi do předehřáté trouby na 20 minut. Po upečení potřete okraje a středy rozpuštěným máslem a máte hotovo!











***

Viele von euch haben sich bestimmt gedacht, das ich meinen Blog bereits aufgegeben habe. Ich habe lange überlegt, ob ich mit dem Bloggen weiter machen sollte oder nicht...ich habe doch eine "kleine" einjährige Pause gemacht. Vorwiegend ist natürlich mein Studium schuld, denn ich musste mich für das Examen vorbereiten. Gleichzeitig habe ich ein bisschen keine Lust mehr zu schreiben gehabt, weil ich gefühlt habe, dass ich mit der Konkurrenz den Schritt nicht halten konnte...immerhin hatte ich keine Zeit jede Woche einen Post zu schreiben. Jetzt habe ich endlich das Examen geschrieben und habe mich entschieden mit dem Bloggen wieder richtig anzufangen. Damit ich mich von den anderen Blogs unterscheiden kann, werde ich mehr Videos drehen...ich hoffe, dass es euch gefallen wird.

Ich habe lange überlegt, welches Rezept ich diesmal aussuchen soll, das sich auch für ein Video gut eignet. Ich habe mich für Frgaly entschieden. Es handelt sich nämlich um meine Herzensangelegenheit...immer, wenn die Küche nach diesem Kuchen duftet, muss ich mich an meine Kindheit erinnern. Als ich noch klein war, bin ich mit meiner Familie nach Beskydy zum Skifahren gefahren. Nach dem Skifahren sind wir Abends immer in eine kleine Kneipe gegangen, wo sie die besten Frgaly mit Schlagsahne auf der ganzen Welt gebacken haben. Sie waren ganz schön dünn und groß wie ein Rad von einer Schubkarre. Ich musste diese Kuchen wenigstens 4mal backen bis sie mir gelungen sind. Es handelt sich um kein einfaches Rezept, jedoch falls ihr euch an das Rezept halten werdet, wird es euch bestimmt auch gelingen.


Also los gehts!


Zutaten:

Teig

250 ml                  lauwarme Milch
35 g                      frische Hefe
500 g                    Spätzlemehl (evtl. Mehl Typ 550)
125 g                    zerlassene Butter
3                           Eigelb
100 g                    Puderzucker
Prise                     Salz


Mohnfüllung

100 g                   gemahlener Mohn
100 ml                 Milch
50 g                     Zucker
                            Beerenfrüchte

Quarkfüllung

500 g                  Quark (30 % Fett)
2                         Eier
                           Zucker

Streusel

50 g                    Zucker
50 g                    Mehl
25 g                    kalte Butter



Zubereitung:

Teig

Zuerst aus zimmerwarme Hefe, einem Löffel Zucker und der Hälfte von Mich einen Sauerteig zubereiten und 15 Minuten zugedeckt gehen lassen. 
Mehl, den restlichen Zucker, Salz, Eigelbe, restliche Mich und den Sauerteig leicht zusammen mischen. Anschließend die zerlassene Butter dazu geben und zu einem geschmeidigen Teig verarbeiten. Den Teig an einem warmen Ort eine Stunde zugedeckt gehen lassen. Ihr müsst keine Angst vor der Butter haben, es scheint so als ob  sie nie in die Teigmasse verarbeitet werden könnte, jedoch müsst ihr euch nur gedulden.




Füllungen

Während ihr den Teig gehen lässt, könnt ihr die Füllungen vorbereiten. Für die Mohnfüllung alle Zutaten zusammen kochen lassen, bis die Masse anfängt zu kochen und leicht andickt wie beim Pudding.
Die Quarkfüllung könnt ihr einfach nur durch das Zusammenmischen von Quark, Eier und Zucker je nach Geschmack machen.

Streusel

Vermischt per Hand den Zucker mit Mehl und Butter soweit kleine Streusel entstehen.

Das Backen der Kuchen

Den Backofen auf 180 Grad vorheizen. Den Teig in drei Teile teilen und anschließend jeweils zu einem 3 mm dünnen Kreis ausrollen. Den ausgerollten Teig auf das Backblech legen und mit der Mohnfüllung und der der Quarkfüllung mit dem Obst füllen. Zum Schluss könnt ihr die Kuchen mit Streusel bestreuen und im Backofen für 20 Minuten backen lassen.
Den Rand und die Mitte des gebackenen Kuchens mit zerlassenen Butter bestreichen.

Guten Appetit!




You Might Also Like

0 Kommentare

Popular Posts

Twitter Feed

Like my on Facebook

Subscribe